Vi øger sikkerheden for at beskytte skolens data og digitale miljø mod hackere og cyberangreb. Derfor indfører vi fra 18. september to-faktor-godkendelse på Microsoft 365. Du vil derfor skulle bruge to-faktor-godkendelse, når du bruger Microsoft 365 med din skolekonto – herunder Teams, Word, PowerPoint, mv.
Allerede nu skal du derfor hente den nødvendige app og sætte den op, ellers vil du blive tvunget til det, for at tilgå Microsoft 365 efter aktiveringen af to-faktor-godkendelse fra d. 18. september.
Se vejledningen to-faktor-godkendelse her.
Hvad er to-faktor-godkendelse?
To-faktor-godkendelse tilføjer et ekstra sikkerhedslag til dit login og er designet til at sikre, at du er den eneste, der kan få adgang til din konto, selv hvis nogen kender dit password. På samme måde som de fleste er vant til mitID og anvendelse af to-faktor-godkendelse ved login, så anvendes to-faktor-godkendelse i forbindelse med login på Microsoft 365 fremover vha. en App.
Hvad betyder det for dig?
18. september 2024 indføres to-faktor-godkendelse for alle elever på skolen, når man anvender skolens Microsoft 365. Det betyder, at det efter 18. september blive obligatorisk at opsætte to-faktor-godkendelse. Når du har gjort det, vil du efterfølgende blive bedt om at validere dig/godkende på mobiltelefonen for at kunne tilgå Microsoft 365, hvis du ikke er på skolens netværk. Hvis du derimod befinder dig på skolen og er tilkoblet skolens netværk, vil du ikke skulle validere dig/godkende på mobiltelefonen.
I de fleste Office 365 programmer/apps vil det være muligt at udsætte næste validering med 14 dage.
Brug for hjælp?
Har du brug for hjælp, er du velkommen til at henvende dig til skolens IT-support.